بازدید آیت الله سید احمد حسینی اشکوری از مرکز دراسات و پژوهشهای اسلامی کربلا

(آیت الله سید احمد حسینی اشکوری) مؤسس مرکز احیاء میراث اسلامی در شهر قم مقدسه، از مرکز دراسات و پژوهشهای اسلامی آستان قدس حسینی در کربلای معلی بازدید و با مسئولان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ عبدالامیر قریشی مدیر مرکز مطالعات اسلامی در گفتگو با وبسایت آستان قدس حسینی در این باره اظهار داشت: با توجه به نقش ارزنده آیت الله اشکوری در حل مشکلات اجتماعی کشور عراق ، دیدار ایشان با مرکز بسیار حائز اهمیت است. همچنین این مرکز شرحی از برنامه ها و فعالیتهای پیشین از جمله: توافقات انجام شده با دانشگاههای عراقی و مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور را ارائه نمود.

آیت الله اشکوری نیز ضمن ارزشمند دانستن فعالیتهای مرکز مطالعات و پژوهشهای آستان قدس حسینی بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر درزمینه های فکری و فرهنگی تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ آیت الله اشکوری یکی از علمای عراقی الاصل ساکن قم مقدسه میباشد. ایشان مدتی مسئولیت کتابخانه عمومی آیت الله حکیم درنجف اشرف و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم را بعهده داشتند و سپس مرکز احیاء میراث اسلامی را در قم مقدسه با پشتیبانی مرجعیت دینی اعلی حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله الوارف) افتتاح نمود وبیش از پنجاه هزار نسخه خطی در آن مرکز جمع آوری نموده و کتابخانه ای بزرگ و مجهز به امکانات اقامتی و تحقیقی ویژه پژوهشگران را به مرکز اضافه نمود.

پیوست ها