جوایز متمایز حرم حضرت امام حسین (علیه السّلام) ویژه شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی مصباح الهدی

بخش مطالعات و پژوهشهای اسلامی وابسته به امور فکری و فرهنگی آستان قدس حسینی از آغاز مسابقات قرآنی مصباح الهدی خبر داد. این مسابقه ویژه پژوهشهای فارغ ‌التحصیلان قرآنی است و در اول جولای ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

شیخ محمد فاضل در گفتگو با سايت رسمی آستان قدس اظهار داشت: مسابقات قرآنی مصباح الهدی ویژه پژوهشهای فارغ‌التحصیلان قرآنی است که از ابتدای جولای ۲۰۲۱ با هدف تشویق پژوهشهای علمی نزد دانشجویان و تقویت تحقیقات قرآنی در دانشگاهها برگزار خواهد شد. همچنین توسعه موضوعاتی که با تفکر اسلامی در ارتباط است از جمله اهداف این مسابقه است.

وی ادامه داد: این مسابقات شامل ۱۱ محور قرآنی و محورهایی ویژه اهل بیت (علیهم السلام) است که در میان موضوعات آن پژوهش‌ نسخ خطی، مطالعات زبان و ادبیات، مطالعات شرق شناسی، مطالعات انتقادی، توسعه، روانشناختی، توسعه انسانی نیز به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات شروط مختلفی دارد که رعایت آن الزامی است. پژوهش باید جدید باشد، به موضوع قرآن کریم اختصاص داشته باشد، شرایط مقاله ‌نویسی علمی در آن رعایت شده و کمتر از ۴۰ صفحه باشد.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی جوائز ارزشمندی را به شرکت کنندگان این مسابقه تقدیم خواهد کرد.

آخرین مهلت دریافت آثار ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ است. همچنین اسامی برندگان ۳ ژوئن مصادف با سوم شعبان، روز میلاد امام حسین (علیه السلام) خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال پژوهش‌ از طریق نشانی الکترونیکی زیر اقدام کنید:

http://almissbah@yahoo.com

پیوست ها