محکوم کردن حمله وحشیانه به مردم فلسطین .... در جریان سخنرانی تولیت حرم مطهر حسینی در نشست تدارکاتی جهت برگزاری دومین کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی

تولیت حرم مطهر حسینی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کودکان، زنان و مردم بی گناه در شهر غزه را در نشست تدارکاتی جهت برگزاری دومین دوره کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی محکوم کرد. این کنفرانس بین المللی در سال آینده در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

حاج حسن رشید العباجی گفت: دوست داشتم تاریخ برگزاری نشست تدارکاتی جهت برگزاری دومین کنفرانس مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی را جهت ایستادن در کنار مردم مظلوم فلسطین و همچنین اجرای توصیه های مرجع عالیقدر در به تعویق انداختن همه فعالیتهای حوزه علمیه و سایر رویدادها در حمایت از این مردم مظلوم تغییر دهیم اما به دلیل اهمیت این همایش و تأثیر آن جلسه را در این زمان منعقد گردید.

وی تصریح کرد: ما امروز تجاوز وحشیانه رژیم غاصب علیه کودکان، زنان و مردم بیگناه در شهر غزه و تخریب زیرساختها و ویرانی غزه را محکوم می کنیم.

وی افزود: «ما دریافتیم که افزودن پرونده تروریسم بین‌المللی به پرونده‌های کنفرانس، افزوده مهمی خواهد بود به ویژه با حمله شدید به مردمی ناتوان با حمایت برخی از کشورهای بزرگ که امروز شاهدش هستیم.

وی ادامه داد: آستان قدس حسینی طرحهای فکری، فرهنگی، دینی و خدمت رسانی فراوانی را جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی مردم در پیش گرفته است و یکی از این طرحهای اصلاحی که تاثیر زیادی در سطح کشور و مردم داشته سعی به محدود کردن افراط گرایی و نفی ایدئولوژی تروریستی با تمام وسائل فکری، فرهنگی و مذهبی در دست است.

وی تاکید کرد: آستان قدس حسینی از طریق کنفرانس قبلی خود، برنامه گسترده ای را برای مستندسازی وقایع و حقایق ایدئولوژیکی تروریستی که توسط ( تروریستهای داعش) ارائه می شد، از طریق تحقیق و کتاب، علاوه بر مستندسازی میدانی و همچنین مستندسازی از قهرمانانی که در مقابل آنها ایستاده اند تدارک دید.

نشست تدارکاتی جهت برگزاری دومین کنفرانس بین المللی مقابله با زمینه‌های گسترش تروریسم و افراط گرایی شاهد حضور مسئولان کمیته های مقدماتی، علمی و مشورتی و هماهنگ کنندگان آن بود.

پیوست ها