در پی تلاشهای آستان قدس حسینی جهت جبران کمبودهای درمانی عراق پیشرفت شصت درصدی پروژه ساخت بیمارستان الوارث در سماوه

بخش پروژه‌های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی از ادامه کار بر روی پروژه بیمارستان وارث خبر داد. این بیمارستان در شهر سماوه مرکز استان المثنی قرار دارد و تاکنون بیش از شصت درصد پیشرفت داشته است.

مهندس فرقان رضا جاسم، مهندس ناظر این پروژه در گفتگو با پایگاه رسمی آستان قدس اظهار داشت: «اقدامات مربوط به پروژه بیمارستان وارث در شهر السماوه استان المثنی، به سرعت در حال انجام است تا در زمان تعیین شده به پایان برسد. این بیمارستان تا کنون بیش از شصت درصد پیشرفت داشته است و به دلیل کمبود خدمات پزشکی در اغلب مناطق عراق، به طیف وسیعی از بیماران خدمات رسانی خواهد کرد.»

وی توضیح داد: « این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و ۷ طبقه در حال ساخت است و با ظرفیت ۱۵۰ تخت، شامل چندین بخش تخصصی خواهد بود. از جمله می ‌توان به بخشهای سرطان، کلیه، داخلی و قلب اشاره کرد. نکته قابل توجه اینکه این بیمارستان با در نظر گرفتن استاندارهای بین‌المللی در حال ساخت است.»

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی، در‌ راستای عمل به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، اقدام به اجرای چندین پروژه خدماتی به ویژه در بخش پزشکی نموده است تا خدمات درمانی رایگان را به شهروندان به ویژه خانواده‌ های شهدا، نیازمندان و افراد کم درآمد ارائه دهد.

پیوست ها