برگزاری مجلس عزا به مناسبت شهادت امام کاظم (علیه السلام) در صحن مطهر عباسی

بخش امور دینی آستان قدس عباسی مجلس عزایی در بیست و پنجم ماه رجب به مناسبت شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) در صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) برگزار نمودند.

سخنران این مراسم شیخ محمد الکریطی ضمن بیان وقایع دوران حضرت امام موسی کاظم (علیه السّلام) به شرح ظلمها و شکنجه های بسیاری که حکام زمان حضرت بر ایشان روا داشتند؛ پرداختند و سیره زندگی حضرت را _ همانند پدران و فرزندان بزرگوار ایشان _ برای دفاع از اسلام و مسلمانان ذکر نمودند.

ایشان همچنین به اقدامات هارون رشید از جمله شکنجه¬ها، آزارها، محدودیتهای شدید برای ارتباط مردم با حضرت امام کاظم (علیه السّلام) و به شهادت رساندن حضرت با سم که تا آن زمان بی سابقه بود؛ اشاره نمودند.

شیخ محمد الکریطی در پایان سخنرانی خود در ذکر مصائب حضرت امام کاظم (علیه السّلام) وقایع شهادت ایشان را بیان کردند و نقل کردند که چهار زندانبان پیکر مطهر حضرت را  بر دوش گرفتند و به بیرون زندان آوردند و بر پل بغداد قراردادند و با لحنی تحقیر آمیز گفتند: این امام رافضی ها است.

سپس مردم جمع شدند و طی مراسم تشییع باشکوهی پیکر مطهر حضرت امام کاظم (علیه السّلام) را به سوی مقابر قریش بردند و به خاک سپردند. این مکان امروزه به شهر کاظمین شهرت دارد و مردم به قصد زیارت و طلب حاجت از آن حضرت که به اذن خداوند قاضی الحاجات لقب گرفته است به حرم مطهر ایشان مشرف می شوند.

پیوست ها