اتمام هشتاد درصد پروژه اتصال سردابهای حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السّلام)

بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی، همچنان کار بر روی پروژه اتصال چهار سرداب حرم امام حسین (علیه السلام) را ادامه می ‌دهد. این پروژه تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

مهندس حسین رضا مهدی، رئیس این بخش در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: «آستان قدس حسینی کار بر روی پروژه اتصال چهار سرداب حرم امام حسین (علیه السّلام) را بی وقفه ادامه می‌ دهد تا در سریعترین زمان ممکن آن را تکمیل کند و به بهره ‌برداری برساند. تاکنون هشتاد درصد پروژه به انجام رسیده است.

وی توضیح داد: «مساحت کلی سردابها بالغ بر چهار هزار متر مربع است. آستان قدس حسینی در تلاش است تا با اجرای این طرح، پذیرای شمار روزافزون زائران به ویژه در ایام زیارتهای میلیونی باشد.»

بخش پروژه ‌های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی پیش از این اعلام کرده بود: «افتتاح رسمی این سردابها پیش از زیارت اربعین آینده خواهد بود.»

شایان ذکر است که طبق طرح مصوب آستان قدس حسینی، فضای آستان با توسعه و ساخت سردابها و صحنهای پیرامون حرم مطهر افزایش خواهد یافت. از جمله این پروژه ها می ‌توان به صحن حضرت زینب (علیها السّلام)  اشاره نمود که در مساحتی بیش از صد و پنجاه هزار متر مربع در حال اجراست.

پیوست ها