کربلا آماده پذیرش هزار و دویست موکب عزاداری و هشت هزار و هشتصد موکب خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

بخش شعائر و موکبهای حسینی وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی از تعداد دسته های عزاداری و موکبهای حسینی که جهت برگزاری مراسم اربعین ۱۴۴۲ هجری قمری برپا شده اند؛ خبر داد.

سید هاشم موسوی ،معاون بخش، در مصاحبه با سایت رسمی گفت: استان کربلا با هماهنگی اداره موکبها، ستاد فرماندهی عملیات و فرماندهی پلیس آماده پذیرش ده هزار موکب به طور قانونی است.

وی افزود: موکبهای حسینی به دو بخش اقامه عزا و ارائه خدمات دسته بندی می شوند. موکبهای ارائه دهنده خدمات به زائران شامل هشت هزار و هشتصد موکب می باشند و در داخل شهر و ورودیهای منتهی به حرمهای مطهر امام حسین (علیه السّلام) و حضرت عباس (علیه السّلام) مستقر شده اند.

هزار و دویست موکب عزاداری با برنامه از پیش تعیین شده در ایام اربعین حسینی حضرت اباعبدالله (علیه السّلام) اقامه عزا خواهند نمود.

وی خاطر نشان کرد: موکبهای حسینی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به فرمایشات مرجعیت عالی و دستورالعملهای بهداشتی پایبند می باشند.

لازم به ذکر است که بخش شعائر و موکبهای حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستانهای حسینی و عباسی، در تلاش است تا روند ثبت نام و ورود موکبهای خدمت رسانی از استانهای عراق و سراسر جهان را تسهیل کند.

و این بخش همچنین مسئولیت سازماندهی موکبها در حرمین مطهر را بر عهده دارد.

پیوست ها