به همت آستان قدس عباسی؛ اتمام ساخت و رونمایی از درب جدید آستان امامزاده سیدمحمد(علیه السلام)

 

به همت آستان قدس عباسی درب جدید حرم امامزاده سید محمد با نام «باب الحمد» ساخته و رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس عباسی، در مراسم رونمایی از باب الحمد، که با حضور شخصیتهای دینی، فرهنگی، دانشگاهی و نمایندگان آستان قدس عباسی و آستان امامزاده سیدمحمد برگزار شد، مهندس محمد الاشیقر تولیت آستان قدس عباسی ساخت درب حرم مطهر سید محمد (علیه السلام) را از دستاوردهای تولید ملی نیروهای عراقی عنوان کرد و گفت: این درب نفیس و ارزشمند در کارگاه ضریح سازی این آستان مقدس ساخته شده است و به عنوان هدیه تقدیم آستان مقدس امامزاده سید محمد(علیه السلام) گردید.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت این درب ارزشمند به دست خادمان حرم مطهر حضرت عباس(ع) نشانگر آن است که در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، صنعت عراق از توانمندیهای بالا و منحصر به فردی برخوردار است.

حاج عباس عبد علی البلداوی متولی آستان امامزاده سید محمد (علیه السلام) طی سخنانی در آیین رونمایی از باب الحمد این آستان مقدس ضمن قدردانی از آستان قدس عباسی، اظهار کرد: این در از نظر تزیینات، نگارش آیات قرآن و جنس چوب به کار رفته در نوع خود بی نظیر است.

یادآور می شود؛ پیش از این آستان مقدس عباسی پروژه تذهیب گلدسته های حرم حضرت سید محمد (علیه السلام) را در دو فاز اجرا کرد که در فاز اول این پروژه عملیات تذهیب بخش بالایی گلدسته ها، تاج و محل ایستادن موذن و آیات قرآنی موجود در این نقطه با طلا و مینای گرم ساخته شد و در فاز دوم این پروژه هجده قطعه کتیبه مسی آبکاری شده با طلا نصب شد.

ابا جعفر محمد بن علی الهادی (علیه السّلام) مشهور به سید محمد که در اصطلاح بومی مردم این منطقه به سبع الدُجَیل (شیرمرد دجیل) معروف است، فرزند بزرگ امام هادی (علیه السّلام) است که آستان مقدس ایشان در پنجاه كیلومتری جنوب سامراء و در شهر بلد قرار دارد.

پیوست ها