پس از بازگشت علمای اهل سنت کشور انگلستان از عراق، کنفرانس خبری ضد داعش در لندن برگزار شد

علمای سنی کشور انگلستان که در قالب هیئتی به کشور عراق سفره کرده بودند پس از بازگشت به پایتخت انگلستان و برگزاری کنفرانس خبری اظهار داشتند: ما با چشمان خود دیدیم که چگونه اهل سنت و علمای آنان دوشادوش برادران شیعی به مبارزه با تکفیری های داعش شتافته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ علمای اهل سنت کشور انگلستان در این کنفرانس خبری گفتند: ما در سفر به کشور عراق به شهرهای سنی نیز رفتیم و با شهروندان گفتگو نمودیم و تاکید می کنیم که برعکس تصورات بسیاری از مردم، اهالی عراق مردمی طائفه گرانه نیستند.

آنها در این کنفرانس خبری که رسانه های جهانی در آن حضور داشتند تاکید کردند که فتوای مرجعیت عالی دینی فتوایی ملی است که برای حمایت تمامی طایفه ها و مذاهب اسلامی صادر شده و شایعه هایی که در بسیاری از رسانه ها مبنی بر اینکه شیعیان عراق جنگی را علیه سنی ها به راه انداخته اند، باطل و جز خرافات و دروغ چیز دیگری نیست.

آنان تاکید کردند: گروهکهای تکفیری داعش هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام نداشته و ساخته وهابی های عربستان هستند و با دلار و نفت عربستان در حال جنگ و فعالیتند.

لازم بذکر است؛ ماه گذشته علمای اهل سنت کشور انگلستان با هماهنگی و دعوت بخش تبلیغات بین الملل آستان قدس حسینی و با هدف رسوا کردن فکر تکفیری به کشور عراق سفر نمودند.

پیوست ها