سومين هفته فرهنگی عتبات مقدسه عراق در کشور پاکستان برگزار می شود

سومين هفته فرهنگی عتبات مقدسه عراق تحت عنوان (نسیم کربلا) روز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه در اسلام آباد پاکستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ برگزاری هفته های فرهنگی عتبات مقدسه عراق با هدف ارتباط با محبین اهل بیت (علیهم السلام) در جهان برگزار شده و شامل فعالیتهای متنوعی خواهد بود.

سید افضل شامی مسئول هیئت اعزامی آستان قدس حسینی به کشور پاکستان اظهار داشت: در هفته های فرهنگی گذشته که در کشور پاکستان برگزار شد شاهد عشق بی نظیری از اهالی پاکستان به سید الشهداء علیه السلام بودیم که با وجود حملات تکفیری ها از آن کاسته نشده و روز به روز به عشقشان افزوده می شود.

وی افزود: انتخاب کشور پاکستان جهت برگزاری هفته فرهنگی به چند دلیل است که مهمترین آنها ضرورت ادامه ارتباط با محبین امام حسین علیه السلام در این شرایط سخت و بحرانی است که تکفیری ها و سلفی هایی که از برخی کشورهای منطقه و خارجی پشتیبانی شده اند، اقدام به حملات علیه شیعیان کرده اند. همچنین بسیاری از محبین اهل بیت در این کشور بدلایلی از جمله مشکلات مادی و اوضاع امنیتی در شهرهای مرزی امکان تشرف به کربلا را ندارند.

شامی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی و مسابقات شعر حسینی، سخنرانی، عکس فوتوگرافی، طراحی ومسابقات ویژه کودکان و بانوان و دعوت از ده نفر از برندگان جهت تشرف به زیارت عتبات مقدسه عراق جزئی از برنامه های این هفته فرهنگی است.

لازم بذکر است؛ پرچم مطهر سید الشهداء (علیه السلام) طی این هفته در پایتخت و برخی شهرهای کشور پاکستان برافراشته خواهد شد.

پیوست ها