آغاز بزرگترین مسابقات ملی حفظ قرآن در كشور عراق

چهارمین دوره بزرگترین مسابقات ملی حفظ قرآن كريم در عراق ویژه قرآن ‌آموزان «طرح هزار حافظ قرآن» در شهر مقدس کربلا آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ این مسابقات به همت دارالقرآن آستان قدس حسینی در حال برگزاری است و حدود 800 حافظ قرآن در دو بخش بانوان و آقایان از استان‌های مختلف عراق در این مسابقات حضور دارند.

پس از ورود هیئت‌های قرآنی از 8 استان عراق به کربلای معلی، این رقابت‌های قرآنی آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

آیین‌ افتتاحیه این مسابقات با تلاوت «سید علی عادل»،‌ از قاریان و حافظان برجسته قرآن در عراق آغاز شد و پس از آن، «سید مرتضی جمال الدین»، معاون دارالقرآن آستان قدس حسینی ضمن سخنانی به بیان اهمیت فعالیت‌های قرآنی در پرورش نسلی آراسته به تعالیم و معارف قرآن پرداخت.

طرح «هزار حافظ قرآن» یکی از پروژه‌های قرآنی مهم آستان مقدس حسینی در سطح کشور عراق است و هدف از اجرای این طرح، پرورش نسلی از حافظان قرآن برای معرفی آن‌ها به‌عنوان نمایندگان این کشور در مسابقات و محافل بین‌المللی قرآنی است.

کمیته پیگیری و ارزیابی وابسته به بخش آموزش قرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در طول سال با سفر به استان‌های مختلف عراق، استعدادهای قرآنی شرکت‌کننده در طرح هزار حافظ قرآن را گزینش می‌کند.

فعالیت اعضای طرح هزار حافظ قرآن در استان‌های مختلف عراق تنها به حفظ آیات قرآن و فراگیری احکام تلاوت محدود نمی‌شود، بلکه سالانه صدها نفر از آن‌ها در فعالیت‌های دینی مختلف از جمله «زیارت اربعین حسینی» شرکت می‌کنند و قرائت صحیح سوره‌های قرآن را به زائران آموزش می‌دهند.

پیوست ها