نظر مرجعيت عالی دینی درخصوص بازی (کلش آو کلنز)

دفتر مرجعیت عالی دینی ، حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) نظر مرجعیت را درباره بازی (کلش آو کلنز) و خرید و فروش مراحل بازی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ سید خضیر المدنی اظهار داشت: حکم شرعی بازی (clash of clans) که در بین جامعه بویژه جوانان و نوجوانان رواج پیدا کرده به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول اصل بازی و بخش دوم خرید و فروش مراحل این بازی است.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله العظمی سیستانی در مورد اصل اين بازی حکم جواز نداده اند و از این رو مؤمن مکلف باید از این بازی اجتناب کند یا اینکه به حکم فقیه دیگری به صورت الاعلم فالاعلم رجوع کند، اما خرید و فروش مراحل بازی غير صحيح است و از این رو چنین معامله ای باطل است و فروشنده باید پول را به خریدار بازگرداند.

در این راستا صاحب یکی از مراکز اینترنتی در گفتگو با خبرنگار وب سایت حرم مطهر اظهار داشت: بازی (کلش آو کلنز) با استقبال خیلی زیادی از جوانان مواجه شده و این مرکز اینترنتی روزانه شاهد خرید و فروش تعداد زیادی از مراحل این بازی است.

وی با بیان اینکه برخی مراحل ابتدایی این بازی با مبلغ صد دلار خرید و فروش می شود گفت: در چند روز گذشته این مرکز اینترنتی شاهد فروش یک مرحله خیلی پیشترفته این بازی با قیمت (4000) دلار بود.

پیوست ها