رئيس مسیحیان ارامنه ارتدکس در عراق بر ضرورت رساندن پیام مسیحیان به مرجعیت دینی اعلی در عراق تاکید کرد

آستان قدس حسينی طی دعوتنامه ای رسمی از دکتر (افاک اسادوریان) اسقف اعظم مسیحیان ارمنی برای تشرف به زیارت مرقد مطهر امام حسین (علیه السلام) و مشارکت در جشنواره بین المللی (تراتیل سجادیه) دعوت بعمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ مسئول انجمن برگزاری همایش اظهار داشت : با نظر به توجیهات تولیت محترم آستان قدس حسینی هیئتی ضمن دیدار با دکتر (افاک اسادوریان) رئیس مسیحیان ارامنه ارتدکس در عراق و دبیر کل مجمع کلیساهای عراق بصورت رسمی از ایشان جهت تشرف به زیارت مرقد مطهر أبا عبدالله الحسین (علیه السلام) وشرکت در دومین جشنواره (تراتيل سجادیه) دعوت بعمل آورد.

سید جمال الدین الشهرستانی افزود: هیئت آستان قدس حسینی دکتر را از برنامه های جشنواره و اهتمام آستان به احیای میراث انسانی که در رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) بیان شده است و ضامن تمامی حقوق بشر علی رغم جنسیت، قومیت و عقاید می باشد ، آگاه نمود.

دکتر (افاک اسادوریان) ضمن اعلام مشارکت در این جشنواره طی سخنانی بر ضرورت رساندن پیام مسیحیان به مرجعیت دینی اعلی در نجف اشرف حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله الوارف) تاکید کرده و اعلام داشت: اکنون مسیحیان عراق بیش از گذشته نیاز به حمایت برای موجودیت مسیحیان در عراق دارند.

لازم بذکر است؛ جشنواره (تراتیل سجادیه) در خصوص امام سجاد علیه السلام و رساله حقوق ایشان درخصوص حقوق انسان است که با نگاه حق بینی حقوق افراد و قشرهای مختلف را نسبت به یکدیگر بیان می کند. در این رساله اصول اخلاقی ذکر شده که با رعایت آن می توان از بروز بسیاری از مشکلات و معضلات در زندگی شخصی و اجتماعی پیش گیری کرد.

پیوست ها