توسعه مقام خیمه قاسم بن الحسن (علیهما السلام) انجام شد

بخش فنی و مهندسی آستان قدس حسینی عملیات توسعه خیمه حضرت قاسم بن الحسن (علیهما السلام) را در ضلع جنوب غربی خیمه گاه حسینی به پایان رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ متولی خیمه گاه حسینی در این باره اظهار داشت : با توجه به مساحت کم این خیمه و ظرفیت پایین آن در پذیرش زائران ، یکی از خیرین بصورت داوطلبانه یکی از منازل مجاور این خیمه به مساحت صد متر مربع را برای توسعه این خیمه نذر و اهدا نمود و سپس توسعه این مکان مقدس توسط بخش فنی و مهندسی حرم مطهر آغاز شد.

وی افزود : این عملیات در کمتر از یک سال انجام شد ، این در حالی است که پروژه مسقف سازی خیمه گاه حسینی نیز از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار میباشد.

حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) در واقعه کربلاء و در راه دفاع از اسلام در رکاب عموی بزرگوار خود امام حسین (علیه السلام) به شهادت رسید. وی در شب عاشورا و زمانی که سخنان امام حسین (علیه السلام) را با اصحاب و در باب شهادت شنید عرض کرد : عموجان آیا من نیز فردا جزء کشته شدگان خواهم بود ؟ امام حسین علیه السلام پیش از پاسخ از وی پرسیدند : مرگ در نزد تو چگونه است ؟ فرمود در راه یاری شما از عسل شیرین تر است... سپس امام حسین علیه السلام به وی بشارت شهادت دادند.

پیوست ها