به همت آستان قدس حسینی؛ نشستی با عنوان نقش زنان در خانواده برگزار شد

مرکز مشاوره خانواده آستان قدس حسینی نشستی را با موضوع خانواده و نقش زنان از دیدگاه دینی و اجتماعی در سالن سیدالاوصیاء واقع در صحن مطهر حسینی برگزار نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ در این نشست جمع کثیری از بانوان از داخل و خارج عراق در خصوص طرح مشکلات خانواده و حل آن براساس دیدگاه معصومین علیه السلام گرد هم آمدند.

در این راستا دکتر ایمان موسوی عضو هیئت مشاوران مرکز دراین باره اظهار داشت : این دوره با حضور و مشارکت پرشور بانوان از داخل و خارج کشور با هدف تحکیم و تثبیت مفاهیم اسلامی و دیدگاه اهل بیت علیهم السلام با موضوع خانواده برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حبیب کاظمی با حضور در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیروی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان بهترین اسوه زنان و نیز تعمیم این پیروی به دیگر افراد خانواده اظهار داشت : برخی افراد تفسیر آیه ( الرجال قوامون علی النساء ) را به معنای تسلط مردان بر زنان میدانند و حال آنکه مفهوم این آیه مدیریت خانواده است.

وی افزود : نقش حقيقی زنان در خانواده تربیت فرزندان به بهترین شکل ممکن و براساس آموزه های اهل بیت میباشد.

حاضران موجود در این نشست نیز ضمن تاکید بر ضرورت استمرار در برپایی این نشست ها و گسترش آن در سایر استانهای عراق ، برپایی این برنامه را در حل مشکلات خانوادگی و جلوگیری از تاثیر پذیری منفی روشهای تربیتی غرب موثر خواندند.

پیوست ها