مراسم اختتامیه دوره آموزشی 17 نفر از کودکان مبتلا به اوتیسم (درخودماندگی) برگزار شد

مراسم پایان دوره آموزشی 17 نفر از کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم (درخودماندگی) با همت مرکز اوتیسم امام حسین علیه السلام ( وابسته به دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی سید مرتضی جمال الدین معاون دارالقرآن الکریم در این باره اظهار داشت : این کودکان پس از 5 سال آموزش مداوم در این مرکز ، هم اکنون آمادگی انتقال به مدارس عادی و حضور طبیعی در جامعه را دارا میباشند.

وی افزود : با توجه به موفقیت های چشمگیر این مرکز در امر آموزش اطفال مبتلا به بیماری اوتیسم ، درخواست های بسیاری از سوی ساکنین دیگر استان ها مبنی بر افتتاح شعبه های بیشتر دریافت گردید.

ضمنا این مرکز بنا بر توجیهات شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان قدس حسینی و با هدف حمایت از کودکان مبتلا به اوتیسم ، مجهز به پرسنل آموزشی متخصص و برنامه های علمی نوین وهمچنین برپایی فعالیتهای فرهنگی با هدف دعوت مردم به اهتمام هرچه بیشتر به این موضوع مهم اجتماعی میباشد.

مدیر مرکز اوتیسم امام حسین علیه السلام نیز طی سخنانی اظهار داشت : 17 کودک پس از درمان مشکلات موجود ، انجام سنجش های علمی و تست هوش و باهدف آمادگی جهت بازگشت به روال طبیعی زندگی ، به مدارس ابتدایی عادی منتقل شدند.

(زهرا رسول زوینی) افزود: طی آموزش این کودکان مهارتها و استعدادهای آنان شناسایی و شکوفا گردید و در این دوره برخی از این کودکان کل قرآن کریم را طی دوره هایی حفظ نموده و برخی دیگر نیز زبان انگلیسی را در کنار دیگر برنامه های آموزشی فرا گرفتند.

پیوست ها