تاکید شیوخ عشایر العبید در ایستادگی و مبارزه تا پاکسازی عراق از گروهکهای تکفیری

هيئتی از شیوخ عشایر عراق ضمن تشرف به زیارت مرقد مطهر امام حسین (علیه السلام) با شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان قدس حسینی دیدار و درخصوص مقابله با گروهکهای تکفیری گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ تولیت آستان قدس حسینی ضمن استقبال از هیئت بر لزوم رویارویی قبایل و فرزندان این ملت و حمایت و پشتیبانی از نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی تاکید کردند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی افزودند : امروز شاهد این هستیم که برادران سنی و مسیحی و صابئی و یزیدی همه دوشادوش شیعیان و زیر پرچم عراق به مبارزه با گروهکهای تکفیری داعش برخواسته اند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی همچنین بر ضرورت تداوم دیدارها بین قبايل عراقی اعم از عرب و تركمن ها در راستای افزایش اتحاد و بهبود وضع موجود تاکید کرد.

شیخ وصفی العاصی مسئول هيئت در گفتگویی با خبرنگار وبسایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت : اين هيئت نمايندگانی عشایر العبید از قومیتهای عرب ، کرد و ترکمن و از تمامی شهرهای عراق هستند و هدف از این دیدار بهره بردن از توجیهات مرجعیت دینی اعلی در پاکسازی این کشور از لوث تکفیری های داعش است.

وی افزود: عشایر عراق آماده عمل به توجیهات مرجعیت دینی اعلی است و این دیدارها گامی مهم در راستای حفظ وحدت و ترک اختلافات و حمایت نسل های آینده از طایفه گرائی و تفرقه می باشد.

پیوست ها