محورهای همایش بین المللی آیت الله وحيد بهبهانی اعلام شد

همايش بین المللی آیت الله وحید بهبهانی به همت بخش مطالعات و پژوهش های آستان قدس حسینی و با همکاری مؤسسه (دار التراث) نجف اشرف امروز صبح در صحن مطهر حسینی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ رئیس مؤسسه دارالتراث اظهار داشت: همایش بین المللی آیت الله وحید بهبهانی 11 و 12 مرداد ماه در صحن مطهر حسینی در حال برگزاری است و شامل فعالیتهای مختلف و برنامه هایی است که در محورهای (پژوهشهای علمی درخصوص زندگینامه ایشان، آثار، آراء فقهی و اصولی و افکار رجالی و حدیثی و آثار کلامی آیت الله وحید بهبانی) خلاصه می شود.

سید حسن موسوی بروجردی افزود: کمیته در حال آخرین مراحل بررسی آثار و تولیدات این همایش است که شامل دهها کتب و پژوهش های مستقل و مقالات علمی است که توسط محققان به این همایش ارسال شده و بنا بر این شده که مجله ای ویژه همایش تهیه شود تا دریچه ای رسانه ای مختصر برای انتشار اخبار همایش باشد و این مجله همچنین شامل برخی ملحقات و مطالب مفید دیگر درباره آیت الله بهبهانی و فعالیت های سابق همایش و متن کامل سخنرانی شخصیت های بزرگ دعوت شده به همایش خواهد بود.

دکتر حسن جبیب الکریطی عضو انجمن علمی این همایش اظهار داشت: شخصیتهای زیادی از عراق، جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای اروپایی در این همایش شرکت کرده اند و هیئتهایی از بخش مطالعات و پژوهش های آستان قدس حسینی مسئولیت استقبال از هیئتها از فرودگاه نجف اشرف تا استان کربلا را بعهده داشتند.

لازم بذکر است ؛ شیخ محمد باقر بن محمد أکمل اصفهانی معروف به (وحید بهبهانی) یکی از مراجع دین ایرانی است که در استان اصفهان چشم به جهان گشودند و پس از سکونت در بهبهان و کربلای معلی در حائر حرم مطهر چشم از جهان فرو بستند. از آثار ایشان می توان به (تعلیقات علی منهج المقال)، (حاشیه علی مفاتیح الاحکام)، (فوائد عتیقه) و(فوائد جدیده) نام برد.

پیوست ها