همزمان با حلول عید سعید فطر ؛ حرم مطهر سیدالشهداء (علیه السلام) میزبان صدها هزار نفر از عاشقان

همزمان با حلول عید سعید فطر صبح روز شنبه شهر کربلای معلی شاهد حضور صدها هزار نفر از زائران و مجاورانی بود که برای برپایی مراسم زیارت امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام و همچنین اقامه نماز عید گرد هم آمده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ، شیعیان از استانهای مختلف عراق و دیگر کشورها جهت زیارت و اقامه نماز در این مکان مطهر حضور داشتند.

روایات بسیاری درباب اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام در روز عید سعید فطر وجود دارد که از آن جمله میتوان به حدیثی از امام موسی الکاظم علیه السلام اشاره کرد که فرمودند : سه شب است که هرکس امام حسین علیه السلام را در آن شب ها زیارت کند گناهان گذشته و آینده اش آمرزیده میشود : شب نیمه شعبان ، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و شب عید (یعنی عید فطر).

و از امام صادق علیه السلام نقل شده است هرکس امام حسین علیه السلام را در شب نیمه شعبان و شب عید فطر و شب عرفه زیارت کند حق تعالی برای وی هزار حج مبرور و هزار عمره مقبول بنویسد و هزار حاجت دنیا و آخرت او را برآورده سازد.

همچنین فرمودند : هر کس امام حسین علیه السلام را در سه شب زیارت کند گناهان گذشته و آینده اش آمرزیده میشود : شب عید فطر ، شب عید قربان و شب نیمه شعبان.

پیوست ها