به همت آستان قدس حسینی؛ برنامه ويژه خانواده های بی سرپرست برگزار شد

مركز مشاوره خانواده آستان قدس حسینی، مراسم سخنرانی را تحت عنوان (آموزش وتربیت) در یکی از مؤسسات خیریه عراقی ویژه ایتام و خانواده های بی سرپرست برگزار نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ سحر محمد رضا مسئول مرکز مشاوره در این باره اظهار داشت: این مرکز با هدف ایجاد محیطی پرورشی مناسب ویژه ایتام به برگزاری جلسه سخنرانی با حضور یکی از اساتید برجسته اقدام نمود.

وی افزود: در این جلسه استاد مشاور تاثیر عوامل تربیتی بر ایتام و مهمترین عوامل مؤثر در تربیت یعنی وراثت، محیط و اخلاق سالم و همچنین نقش برکات الهی و دعای مادر در تربیت را مستذکر شد وبر ضرورت آشنایی فرزندان با سیره امامان معصوم تاکید کرد.

وی افزود: بر همگان آشکار است که در دین مبین اسلام درخصوص رفتار با ایتام و توجه و اهتمام به این قشر از جامعه، تاکید و سفارشات بسیاری شده است و آیاتی از قرآن و احادیث بسیاری از پیامبر رحمت (صلی الله علیه وآله وسلم) نیز به این موضوع اشاره دارد.

وی ادامه داد: هدف از برپایی این جلسه کمک به زنان بی سرپرست در رویارویی با مشکلات زندگی و بالا بردن توان تربیت ایشان می باشد.

شایان ذکر است که مرکز مشاوره آستان قدس حسینی دوره های فرهنگی مختلفی را در کربلای معلی و در راستای کمک به رفع مشکلات خانوادگی برگزار می نماید.

پیوست ها