آمادگی آستان قدس حسینی جهت مشارکت در جشنواره امیر المؤمنین در شهر حیدر آباد هند

آستان قدس حسینی در سومین جشنواره امیر المومنین (علیه السلام) که به همت آستان مطهر حضرت عباس (علیه السلام) در شهر (حیدر آباد) هندوستان برگزار می گردد، مشارکت خواهد نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ این جشنواره بمناسبت ولادت امیر المومنین (علیه السلام) و باشعار (امیر المؤمنین؛ رحمت الهی و راه انسانیت است) از روز 12 لغایت 16 اردیبهشت ماه در شهر حیدر آباد هند برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت محترم آستان قدس حسینی در خصوص این جشنواره اظهار داشت: بدون شک این جشنواره ها نقش بسزایی در معرفی مقام شامخ اهل بیت (علیهم السلام) و نشر فکر و فرهنگ اهل بیت بویژه در کشورهایی که دور از عتبات مقدسه هستند، دارد.

ایشان افزودند: یکی از ویژگیهای این جشنواره، وجود تعداد زیاد محبین اهل بیت علیهم السلام در این کشور است که اضافه بر ایجاد ارتباط روحی با اهل بیت علیهم السلام می توان دستاوردهای فکری، فرهنگی و علمی عتبات عالیات را به آنان معرفی نمود.

ایشان ادامه دادند: استمرار اینگونه جشنواره ها و فعالیتها باعث ایجاد ارتباط روحی بین محبین اهل بیت علیهم السلام با اهل بیت عصمت و طهارت می شود، بویژه برای کسانی که بعد مسافت مانع از تشرف آنان به عتبات عالیات می شود.

همچنین تجمع اقشار مختلف جامعه در این فعالیتها، عمیق تر نمودن فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) را بهمراه خواهد داشت.

لازم بذکر است؛ آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) که برگزار کننده این جشنواره است از تمامی عتبات مقدسه کشور عراق جهت مشارکت و حضور در این جشنواره دعوت بعمل آورده است.

پیوست ها