هفته فرهنگی عتبات مقدسه عراق در پاکستان خاتمه یافت ... ده نفر از برندگان مسابقات به زیارت مراقد مطهره عراق مشرف می شوند

مراسم اختتامیه هفته فرهنگی عتبات عالیات عراق با مشارکت علمای شیعه و اهل سنت، شخصیتهای دینی و آکادمیک و جمعیت زیادی از شهروندان پاکستانی در سالن دانشگاه اسلامی الکوثر برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری قرآن سید رسول العامری آغاز و با سخنرانی شیخ علی فتلاوی نماینده تولیت آستان قدس حسینی ادامه یافت.

شیخ علی فتلاوی طی سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند: (لئن شکرتم لازیدنکم؛ یعنی اگر شما شكر كرديد ما نعمتتان را افزون مي‌كنيم) خداوند را برای نعمت ایمان به قرآن و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام بویژه سیدالشهداء علیه السلام شاکریم، در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده: (من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق؛ یعنی: کسی که از مخلوق تشکر نکند از خالق نیز تشکر نکرده است)، لذا از دولت و ملت پاکستان و مسئولان دانشگاه اسلامی الکوثر که فرصت برگزاری هفته فرهنگی عتبات عالیات عراق را در این کشور بوجود آوردند و حسن ضیافت نمودند تشکر می نمایم.

همچنین از تمامی مؤمنین که در این فعالیتها حضور یافتند تشکر می نماییم و این محبتی که از اهل بیت علیهم السلام در دلهایتان هست را حفظ کنید؛ زیرا با این محبت سعادت دنیا و نجات از آتش را در آخرت نصیب خود کرده اید. و این محبت را به فرزندان خود منتقل کنید زیرا شما از محبین و شیعیان حقیقی هستید، همچنین به کسانی که زیارت عتبات عالیات عراق نصیبشان شده تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

سپس شیخ (انور النجفی) رئیس دانشگاه اسلامی الکوثر طی سخنانی از خادمان مراقد مقدسه که این هفته فرهنگی را برگزار نمودند تشکر نمود و اظهار داشتند: فعالیتهای برگزار شده ما را به کربلا برد، آرزو می کنیم اینگونه فعالیتها دوباره در این کشور برگزار گردد.

سپس اسامی برندگان مسابقه بهترین شعر در مدح اهل بیت (علیهم السلام) و بهترین مقاله درخصوص امام حسین (علیه السلام) و نهضت ایشان که هدیه آن توسط تولیت محترم آستان قدس حسینی بعنوان تشرف به زیارت عتبات عالیات عراق و در ضیافت عتبات عالیات است، اعلام گردید.

پیوست ها