بازدید روزانه چند هزار زائر ایرانی از موزه آستان قدس حسینی

در ایام نوروز موزه آستان قدس حسینی روزانه میزبان چندین هزار زائر ایرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ (سعید زمیزم) یکی از مسئولان موزه اظهار داشت: موزه حرم مطهر روزانه از ساعت 8 صبح تا 9 شب میزبان هزاران زائر از کشور ایران است.

وی افزود: جهت خدماترسانی بیشتر به زائران محترم چندین مترجم به زبانهای مختلف از جمله زبان فارسی جهت شرح آثار و نفایس و پاسخ به سئوالات بازدید کنندگان در موزه استخدام شده اند.

سعید زمیزم ادامه داد: با نظر به اینکه تعداد زیادی از نفایس و آثار گرانبها به این موزه مقدس اهدا شده است، مکان بزرگی در صحن حضرت زینب (سلام الله علیها) برای موزه در نظر گرفته شده که ان شاء الله پس از افتتاح، تار موی منسوب به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم)، تربت سیدالشهداء علیه السلام که در روز عاشورا خون آلود شد، قرآن منسوب به خط امام علی (علیه السلام)، فرشها و هدایای قدیمی اهدا شده از طرف پادشاهان، و هزاران آثار و نفایس بی نظیر دیگر در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که موزه آستان قدس حسینی در سوم شعبان سال 1432 مصادف با 2009 میلادی همزمان با سالروز ولادت امام حسین علیه السلام با حضور شخصیتهای دینی و دولتی و زائران افتتاح شد.

پیوست ها