ارائه خدمات پزشکی به نخستین گروه از مجروحان لبنانی در بیمارستانهای آستان قدس حسینی

بخش بهداشت، درمان و آموزشهای پزشکی آستان قدس حسینی جزئیات خدمات پزشکی ارائه شده به نخستین گروه از مجروحان لبنانی را که توسط نماینده مرجعیت عالی مورد استقبال قرار گرفتند؛ اعلام کرد.

مسئول بخش بهداشت، درمان و آموزشهای پزشکی آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: بخش بهداشت، درمان و آموزشهای پزشکی آستان قدس حسینی تلاش نمود که تمامی اعضای خانواده مجروحان نیز به همراه مجروحان در کربلای معلی حضور یابند تا مجروحان احساس آرامش بیشتری داشته باشند. زمانی که مجروحان و خانواده های ایشان وارد کربلا شدند، روحیه بسیار بالایی داشتند و نماینده مرجعیت عالی در ساعت یک بامداد به استقبال ایشان رفتند.

دکتر حیدر العابدی افزود: از لحظه اولیه ورود مجروحان، آزمایشهای پزشکی لازم انجام شد و پس از بستری شدن آنان، مراحل اولیه تشخیص و سپس درمان توسط تیم پزشکی آغاز شد. تمامی مجروحان به عمل جراحی نیاز دارند اما زمان انجام عمل توسط تیم متخصص بر اساس نوع جراحت تعیین می ‌شود.

وی ادامه داد: تعداد مجروحان حاضر در بیمارستان امام زین العابدین (علیه‌ السلام) به چهل و چهار نفر می ‌رسد که شامل بیماران و همراهان آنان می‌ شود. همچنین گروهی از مجروحان آماده انتقال از لبنان هستند و به محض اجازه پرواز، به کربلای معلی منتقل خواهند شد.

شایان ذکر است که شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی، از تشکیل کمیته ‌ای عالی برای امداد رسانی به مردم لبنان خبر داد و در عین حال بر آمادگی آستان برای پذیرش خانواده‌ های آسیب ‌دیده تأکید کرد.