تكريم از خانواده دختر 11 ساله ای که همچون حضرت رقیه در آغوش پدر شهیدش جان به جان آفرین تسلیم نمود

با نظر به توجیهات شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت اعلی دینی در نجف اشرف؛ هیئتی از مسئولین آستان قدس حسینی جهت دیدار و تکریم از خانواده دختر شهیدی که همچون حضرت رقیه در آغوش پدرش جان باخت، تشکیل شد.

این اقدام پس از اطلاع نماینده مرجعیت اعلی دینی از گزارشی است که در روزنامه (الصباح) به شرح ذیل به چاپ رسیده :

بیش از حد به دختر یازده ساله اش (آیات) وابسته شده ، او عزیز پدرش بود. (آیات) تا هنگامی که تلفنی با پدرش صحبت نمی کرد به تختخواب نمی رفت. پدر شهیدش نیز تا هنگامیکه (آیات) برایش دعا نمی کرد راهی جبهه های جنگ نمی شد.

شهید (سرهنگ احسان احمد رشید) در زبان وصف همرزمان و دوستانش ، مردی نمونه بود، او در عمل و در جهاد پیش قدم از همه بود. او توانسته بود بسیاری از باندهای تروریستی را از بین برده و بسیاری از نیروهای گروهک تکفیری داعش را در استانهای (نینوی، بابل، مدائن، بغداد و تکریت دستگیر نماید. نامش ترس را در دل ترویست ها می انداخت.

پیکر مطهر شهید (احسان احمد رشید) که در عملیات پاکسازی استان الانبار از لوث تکفیری های داعشی به مقام رفیع شهادت نائل گشته، به استان بابل منتقل شد و پس از وارد کردن پیکر مطهر به منزل و گریه عزیزان و خانواده، دخترش (آیات) خود را بر جنازه پدر عزیزش انداخت و گفت: (پدر بلند شو، چرا خوابیده ای؟ ، پدر مگر من عزیز تو نیستم؟ ، پدر من را تنها ترک نکن) و هنگامیکه زنان خواستند او را از پیکر مطهر شهید جدا کنند، او را جسدی بدون جان یافتند.

پیوست ها