برگزاری زیارت میلیونی اربعین به بهترین شکل فراتر از چالشهای امنیتی و اقتصادی

شيعيان اهل بيت (عليهم السلام) ثابت کردند که از چالشها و مشکلات قویتر هستند. در تمامی زیارتها به ویژه زیارتهای میلیونی مشاهده می کنیم که تحت هر شرایط امنیتی و اقتصادی تدارکات لازم برای زیارت حضرت امام حسین (علیه السّلام) و مایحتاجات زائران را فراهم می نمایند.

این در حالی است که تهیه مایحتاج تعداد میلیونها زائر از امکانات و توانایی چند کشور نیز فراتر است.

زیارت اربعین که بزرگترین تجمع مسالمت آمیز در جهان را به خود اختصاص داده است تمامی مایحتاج زائران محترم از موکبهای خدمت رسانی و شهروندان تامین می شود. هر سال ایام اربعین سفره های غذایی به طول صدها کیلومتر از دورترین نقاط کشور عراق گسترانیده می شود و به صورت بیست و چهار ساعته غذا برای پذیرایی زائران ارائه می گردد.

خدمت به زائران بدون هیچگونه خستگی و بدون پشتیبانی دولتی و ارگان خارجی صورت می گیرد.

اینگونه اقدامات بالطبع نیازمند برنامه ریزی و بودجه مالی زیادی است که شاید از توانایی یک کشور بیشتر باشد.

امسال با نظر به انتشار ویروس کرونا کشور عراق با مشکلات اقتصادی مواجه بود، تحلیلگران اقتصادی و سازمانهای تخصصی و کارشناسان از چند ماه گذشته بر تاثیر کاهش قیمت نفت و اقدامات مقابله با کرونا بر اقتصاد عراق تاکید کرده بودند و در حقیقت کشور عراق با مشکلات اقتصادی سختی مواجه شد ولیکن با آغاز راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کربلا، موکب داران همچون سالهای گذشته بر خدمت به زائران حسینی از هم پیشی می گیرند و در برخی مناطق تعداد موکبهای خدمت رسانی به زائران حسینی نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است و برخی نیز به ضدعفونی کردن و توزیع ماسک و دستکش اقدام می نمایند.

کسانی که امسال به زیارت اربعین حسینی مشرف شده اند و همچنین کسانی که از طریق رسانه ها پیگیر زیارت اربعین حسینی هستند مشاهده نموده اند که وضع نابسامان اقتصادی در کشور هیچگونه تاثیری بر کیفیّت و کمیّت ارائه طعام و بخشش فرزندان ملت عراق و خادمان امام حسین (علیه السّلام) نگذاشته است.

پیوست ها