دانشنامه تمدن کربلا به نام «موسوعة کربلاء الحضاریة» در دست چاپ

مرکز تحقیقات و پژوهشهای کربلا وابسته به آستان قدس حسینی از اتمام تألیف چهل جلد از دانشنامه تمدن کربلا به نام «موسوعة کربلاء الحضاریة» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل اطلاعاتی مهم و مستند درباره شهر کربلا و تاریخ و تمدن آن می باشد.

این موسوعه که تدوین آن از سال 2013 آغاز شده است شامل محورهای تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درباره این شهر مقدس می باشد.

عبدالامیر القریشی مدیر مرکز کربلا در این زمینه گفت: این دانشنامه شامل اطلاعات جدیدی درباره شهر کربلا است که پیش از این توسط هیچ کدام از محققان و مورخان منتشر نشده است و اکنون چهل جلد آن به اتمام رسیده است.

القریشی گفت: این دانشنامه اطلاعات تاریخی شهر کربلا از زمان شهادت امام حسین (علیه السلام) تا اتفافات سال 2003 میلادی را در بر دارد و علاوه بر این بحثهای جالب و مفصلی درباره جغرافیا و محدوده شهر کربلا دارد و در بخشهایی نیز به راهنمای حسینیه ها، مساجد، دانشگاه ها، مراکز درمانی، حوزه های علمیه و علمای کربلا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این کار تحقیقاتی گنجایش آن را دارد که تا صد جلد کتاب نیز ادامه یابد، گفت: به زودی بخشهایی که به اتمام رسیده است چاپ و منتشر خواهد شد و در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

پیوست ها