مضامین سخنان تولیت آستان قدس حسینی در مراسم اختتامیه همایش مردمی فتوای دفاع کفایی

تولیت آستان قدس حسینی طی سخنانی در مراسم اختتامیه همایش مردمی فتوای دفاع کفایی با اشاره به اینکه آستان قدس حسینی بیش از یک بار به ارائه کمکهای غذایی و پزشکی به شهروندان غزه اقدام نموده است، از امت اسلامی خواست تا با ارائه کمکهای انسان دوستانه و پزشکی به ملت مظلوم فلسطین کمک کند و با اتحاد رسانه ای و فکری در برابر هجوم وحشیانه صهیونیستها بایستند.

حاج حسن رشید افزودند: در چنین روزی که مصادف با صدور فتوای دفاع کفایی است، پس از خطبه نماز جمعه، مردم از کوچک و بزرگ همگی با وجود کمبود امکانات به مبارزه با تروریستها شتافتند.

وی ادامه داد: باید از شجاعتهای قهرمانان نبرد با تروریستها که از خون و جان خود گذشتند به بزرگی و احترام یاد شود. برخی از آن قهرمانان به مقام والای شهادت نائل شدند و برخی دیگر مجروح شدند و برخی دیگر از آنان تاکنون در مرزها از وطن و ملت دفاع می کنند.

تولیت آستان قدس حسینی اظهار داشت: شایسته است که ما در این ایام ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه را به ارواح شهدای عراق اهدا نماییم و در مجالس قرآنی برای ارواح آنان قرآن تلاوت کنیم و کسانی که به حج مشرف می شوند به نیابت از آنان طواف نماید.

در این ایام نمی توانیم یادآوری نکنیم آنچه را که ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم غزه با آن مواجه هستند. ملتی که علیرغم ظلم و ستمهای وارده به آنان و گرسنگی و آوارگی با افتخار ایستاده است. امت اسلامی اکنون شاهد کشتارهایی است که صهیونیستها علیه کودکان و زنان اعمال می کنند. از ویژگیهای دین و انسانیت و شهامت این نیست که مردم مظلوم کشته شوند و امت اسلامی ذلیل و مطیع باشد و نتوانند یک بطری آب را مگر با واسطه برای مردم مظلوم فراهم کنند.

تولیت آستان ادامه داد:

ما در این مناسبت امت اسلامی را مورد خطاب قرار می دهیم که مردم فلسطین را یاری کنند و در ارائه کمکهای انسان دوستانه و پزشکی مساعدت نمایند و یک صدا به صورت رسانه ای و فکری و انسانی ضد حملات وحشیانه صهیونیستی بایستند.

وی در خاتمه گفت: آستان قدس حسینی بیش از یک بار به ارائه کمکهای غذایی و پزشکی مورد نیاز شهروندان فلسطینی اقدام نموده است و این آستان توانسته است که این کمکهای انسان دوستانه را با تلاشهای مستمر و پیگیری از طریق سازمانهای انسان دوستانه به مردم مظلوم غزه تحویل دهد.

پیوست ها