اعلام حلول ماه رجب توسط ستاد استهلال دفتر آیت الله سیستانی (دام ظله العالی)

بر اساس اعلام ستاد استهلال دفتر آیت الله سیستانی (دام ظله العالی) امروز شنبه هجدهم اسفندماه 1397 اولین روز ماه رجب می باشد. بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

رؤیت هلال ماه رجب در غروب پنجشنبه با چشم مجرد نزد آقای سیستانی دام ظله ثابت نشد بنابر این امروز جمعه ۳۰ جمادی الثانی و فردا شنبه اول ماه رجب خواهد بود.

ماه رجب یکی از ماههای پر فضیلت سال است، این ماه، ماه امیر المومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) است. این ماه، ماه اصب نام گرفته است زیرا خداوند متعال در این ماه رحمت را بر امت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) فرود می آورد.

در این روز اعمالی سفارش شده که به شرح ذیل است: اوّل: روزه گرفتن، روایت شده است: حضرت نوح (علیه السّلام) در این روز سوار کشتى شدند و به کسانى که با او بودند امر فرمودند روزه بدارند. و هرکه این روز را روزه بدارد، آتش دوزخ به فاصله یک سال راه از او دور می شود. دوّم: غسل کردن سوّم: زیارت حضرت امام حسین (علیه السّلام). از بشیر دهّان از حضرت امام صادق (علیه السّلام) روایت کرده است: هرکه روز اوّل رجب حسین بن على (علیهما السّلام) را زیارت کند بى تردید خداى متعال او را بیامرزد.

پیوست ها