به همت آستان مطهر امام علی (علیه السلام)؛ زائر سرای جدید ویژه اربعین با حضور مسئولین عراقی و ايرانی افتتاح شد

زائر سرای جدید ویژه ایام اربعین با ظرفیت 25 هزار زائر با حضور جمعی از مقامات ومسئولین عراقی وایرانی در خیابان کمربندی نجف افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس علوی؛ اين زائر سرا ویژه ی ایام اربعین حسینی با حضور تولیت آستان قدس علوی ونماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در عراق وجمعی از مسئولین آستانهای علوی و رضوی وشماری از مسئولین وکارکنان شهرداری مشهد مقدس افتتاح شد.

حجت الاسلام سید نزار حبل المتین تولیت آستان قدس علوی در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: امروز با تلاش وهمکاری جمعی از خیرین ونیکوکاران در آستان قدس رضوی وشهرداری مشهد مقدس زائر سرای جدیدی در خیابان کمربندی نجف ویژه زائران اربعین به بهره برداری رسید.

تولیت آستان قدس علوی افزود: نکته قابل توجه درباره این زائرسرا این است که با سرعت بالا و طی 30 روز ساخته شد که شامل 8 سوله بزرگ و مجهز جهت استراحت زائران ملیونی اربعین می باشد.

در ادامه مهندس احمد الموسوی از اعضای ستاد اربعین وابسته به آستان علوی اظهار داشت: با همکاری مشترک شهرداری مشهد مقدس و آستان قدس رضوی و آستان قدس علوی زائر سرایی به مساحت 12 هزار متر مربع که شامل 8 سوله بزرگ و مجهز می باشد جهت استراحت زائران اربعین ساخته شد وبرای این مکان سایر امکانات از قبیل سرویسهای بهداشتی وفضای سبز وآشپزخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.

الموسوی افزود: این زائر سرا مجهز به دستگاه های تهویه وگرمایشی می باشد ودر مراحل ساخت آن بیش از 200 مهندس و تکنسین وکارگر از شهرداری مشهد شرکت کردند.

وی در ادامه گفت: ظرفیت هر سوله 1500 زائر است و در مجموع 25 هزار زائر در آن واحد می توانند از این مکان استفاده کنند و آشپزخانه مرکزی زائر سرا در سه وعده صبحانه و ناهار وشام آماده خدمت رسانی به زائران عتبات می باشد.

گفتنی است در پایان مراسم افتتاحیه تولیت آستان از بانیان و مسئولین اجرایی این پروژه تجلیل کرد و هدایای متبرکه ای را به ایشان تقدیم نمود.

پیوست ها