همایش بین المللی «اسلام اصیل در رویارویی با گروهکهای تکفیری» برگزار شد

مؤسسه فرهنگی اسلامی عرفان با همکاری آستان قدس حسینی اولین همایش سالیانه خود را تحت عنوان (اسلام اصیل در رویارویی با گروهکهای تکفیری) برگزار کرد.

این همایش که با حضور شخصیت های دینی و دانشگاهی کشورهای مختلف در شهر کربلا برگزار گردید واکنشی جدی به حملات دشمنان برای بدنام کردن و بد جلوه دادن دین مبین اسلام است.

شیخ احمد الدراجی مدیر مؤسسه عرفان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی اظهار داشت: فکر اولیه برگزاری این همایش در واکنش به حملات استعماری غرب و هم پیمانان او در منطقه به اسلام اصیل ایجاد شد؛ چون آنها می خواهند اسلام را دینی بی اساس جلوه دهند که مبتنی بر هیچ اندیشه و فرهنگی نیست و زبانی جز خشونت و شمشیر نمی شناسد، لذا در نتیجه گروهکهای تکفیری داعش را تشکیل دادند تا این گروهکها با نام (دولت اسلامی) به قتل و هتک حرمت بپردازند و در انظار جهانیان دین مبین اسلام را به بدترین وجه جلوه دهند.

الدراجی گفت: اندیشه و فرهنگ دو سلاح این معرکه هستند و از این رو مؤسسه العرفان تصمیم گرفت با برگزاری اولین همایش سالیانه خود در برابر افکار تکفیری بایستد تا از این طریق به جهانیان نشان دهد که ادعاهایی که به دین اسلام نسبت داده می شود بی اساس و جعلی است.

وی ادامه داد: گروه های گمراهی که لباس اسلام بر تن دارند و شعارهای اسلامی هم بر زبان می آورند، کاملا از اسلام به دور هستند.

لازم بذکر است؛ در این همایش مقاله های زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق، لبنان، سودان و الجزائر ارائه گردید و در پایان همایش، نتیجه نهایی به صورت کتاب چاپ و توزیع خواهد شد.

پیوست ها