اعلام تعداد شهروندان لبنانی سکنی داده شده در زائرسراهای آستان قدس حسینی و برخی از هتلهای استان کربلا

کمیته تشکیل شده در آستان قدس حسینی برای کمک به شهروندان لبنانی از اسکان بیش از دو هزار و پانصد نفر لبنانی در زائرسراهای آستان قدس حسینی و فراهم نمودن غذا و مراقبتهای پزشکی لازم برای آنان خبر داد. 

حاج عبد امیر طه، عضو کمیته و مسئول بخش روابط عمومی آستان قدس حسینی، در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: پس از بیانیه مرجعیت عالی حضرت آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی (مدّ ظلّه العالی) درخصوص کمک به شهروندان لبنانی و ارائه کمکهای انسان دوستانه به این ملت، کمیته ای در آستان قدس حسینی با هدف کمک رسانی و حمایت از این ملت آسیب دیده تشکیل شد. 

وی افزود: آستان قدس حسینی تلاش می نماید تا اسکان و دیگر نیازهای مهمانان لبنانی کشور عراق را که وطن خود را ترک نموده اند؛ فراهم نماید. 

وی ادامه داد: بیش از دو هزار و پانصد نفر در زائرسراهای وابسته به آستان قدس حسینی و همچنین در هتلهایی که با همکاری انجمن هتلداران کربلا اختصاص داده شده‌، مسکن داده شده‌اند و تمامی خدمات لجستیکی مورد نیاز آنها فراهم گردیده است.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی، با توجه به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی، کمیته بحران را برای امدادرسانی به مردم لبنان تشکیل داده است.