افتتاح مرکز استقبال در کشور سوریه با هدف استقبال از آوارگان لبنانی و انتقال آنها به کربلای معلی

آستان قدس حسینی از افتتاح مرکز استقبال از آوارگان لبنانی در شهر دمشق با هدف انتقال آوارگان به کربلای معلی خبر داد. این اقدام با رهنمودهای شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی صورت گرفته است. 

معاون مسئول بخش روابط عمومی آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: با نظر به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی، هیاتی از آستان قدس حسینی با هدف کمک به خانواده های آواره لبنانی به شهر دمشق اعزام شد. این هیات در مرحله اول مرکزی را جهت ارائه خدمات پزشکی، غذایی و لجستیکی به خانواده های لبنانی افتتاح نمود. 

احمد حسن الفهد افزود: خانواده‌های آواره لبنانی پس از تأمین امنیت راه‌ها، با اتوبوس به کربلای معلی منتقل خواهند شد و در مکانهایی که در شأن آنهاست، اسکان داده می ‌شوند.

وی ادامه داد: کمکهای امدادی به خانواده‌های آواره لبنانی با هماهنگی وزارت امور خارجه عراق و سفارت عراق در دمشق انجام می‌شود.

قابل ذکر است برای برخی از خانواده‌های آواره لبنانی که به دلیل بمبارانهای پی در پی مدارک شناسایی خود را گم کرده‌ اند، تسهیلات لازم در نظر گرفته می شود.

لازم به ذکر است که شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی، از تشکیل کمیته ‌ای عالی برای امدادرسانی به مردم لبنان خبر داده و بر آمادگی آستان برای پذیرش خانواده های آسیب دیده تاکید نموده است.