برپایی نمایشگاه کتاب توسط آستان قدس حسینی به مناسبت شهادت حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در صحن حضرت زینب (عليها السلام)

سید جعفر الموسوی توليت آستان قدس حسینی، نمایشگاه

«اقرأ= بخوان» را افتتاح کرد. این نمایشگاه به همت بخش اسناد و نمایشگاهها و به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) برگزار شد.

مسئول این بخش، مورخ سعید زمیزم در گفتگو با پایگاه خبری رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: «با رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نمایشگاه « اقرأ»در صحن عقیله زینب (عليها السلام)، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (عليها السلام) افتتاح شد.»

وی افزود: «این نمایشگاه به جنبه ‌های مختلف زندگی این بانوی عظیم الشأن، موضع‌گیریهای جاویدان و به اهمیت منزلت ایشان می‌پردازد.»

وی توضیح داد: «این نمایشگاه شامل بیش از چهل عنوان کتاب، به علاوه بیش از شصت منبع مستند از مولفان است که به نقش حضرت فاطمه بنت حزام الكلابية، ملقب به ام البنین می ‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: «این نمایشگاه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.»

شایان ذکر است که بخش اسناد و نمایشگاهها وابسته به موزه آستان قدس حسینی با برگزاری چندین نمایشگاه‌ در طول سال و به مناسبتهای دینی به صورت مستند به سیره و مسیر حیات اهل بیت (علیهم السّلام) می‌پردازد.

پیوست ها