ساخت بیمارستان درمان کرونا مخصوص بیماران نقص سیستم ایمنی و بیماریهای خونی به همت آستان قدس حسینی در آینده ای نزدیک

بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی، از اتمام آمادگیهای لازم برای احداث مرکز تخصصی درمان مبتلایان کرونا، ویژه بیماران نقص سیستم ایمنی خبر داد.

مهندس حسین رضا مهدی، رئیس این بخش در گفتگو با وبسایت خبری رسمی اظهار داشت: «آستان قدس حسینی در حال آماده‌ سازی مقدمات احداث مرکز تخصصی درمان مبتلایان به کرونا، ویژه مبتلایان به نقص سیستم ایمنی و بیماریهای خونی است. کادر ویژه ‌ای در حال حاضر مشغول تهیه طرحهای لازم و آماده‌ سازی زمین هستند.»

وی خاطر نشان کرد: «مکان این مرکز درمانی در شهر بغداد خواهد بود.» و در ادامه توضیح داد: « این مرکز متمایز از سایر مراکزی است که پیش از این توسط آستان قدس حسینی ایجاد شده و یا در حال احداث است زیرا این مرکز برای درمان تخصصی مبتلایان به نقص سیستم ایمنی همچون تالاسمی و لوکمیا ساخته خواهد شد.»

شایان ذکر است که پیش از این، آستان قدس حسینی، پیرو رهنمودهای نماینده مرجعیت عالیقدر و متولی شرعی آستان قدس، شیخ عبدالمهدی الكربلائي، زائرسراهای زیارتی وابسته به خود همچون زائرسرای سید الاوصیاء، زائرسرای امام حسن (علیه السلام) و زائرسرای امام حسین (علیه السلام) را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده بود. همچنین این آستان در مدت زمان کوتاهی، بیست و چهار مرکز درمانی در تعدادی از استانهای عراق، با استانداردهای بین‌المللی احداث نمود. تمام این اقدامات برای حمایت و پشتیبانی از نهادهای بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان صورت گرفته است.

پیوست ها