آغاز تحقیق و پژوهش بر روی چاپ پانزده نسخه خطی نادر در مرکز علامه حلی (قدس سره) وابسته به آستان قدس حسینی به زودی

مرکز علامه حلی (قدس سره) وابسته به آستان قدس حسینی از انتشار نسخ خطی نادری خبر داد که برای اولین بار در این مرکز مورد تحقیق و پژوهش قرار می گیرند.

جلال طالب، مسئول واحد اطلاع رسانی مرکز در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار کرد: مرکز علامه حلی همواره برای دستیابی به نسخه های خطی نادر و برجسته تلاش می کند که متعلق به حوزه علمیه حله است و در کتابخانه های عربی و بین  المللی نگهداری می شوند.

وی عنوان داشت، این مرکز به زودی پانزده کتاب از حوزه علمیه حله و دانشمندان برجسته آن در زمینه های لغوی، فقهی، ادبیات و شعر منتشر خواهد کرد. این آثار در چارچوب طرح نیمسال اول مرکز است .

طالب خاطر نشان کرد، برخی از این نسخ خطی نوشته مقداد سيوری، ابن عرندس حلی و استربادی غروی حلی از مشاهیر قرن هشتم هجری است. همچنین دربرگیرنده مجموعه دیوانهای علامه حلی است که مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش این نسخ خطی با تلاش جمعی اساتید متخصص در مرکز انجام می شود؛ عنوان داشت: هنوز تحقیق و بررسی بر روی نسخه های خطی ای که اخیرا در اختیار این مرکز قرار داده شده؛ آغاز نگردیده است.

پیوست ها