إحداث مجتمع دندانپزشکی جهت ارائه خدمات رایگان به ایتام و خانواده های شهدا

آستان قدس حسینی پروژه احداث یک مجتمع دندانپزشکی رایگان جهت خدمت رسانی به ایتام را در شهر مقدس کربلاء آغاز نمود.

سعدالدین البناء، ناظر مدارس ایتام در گفت وگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی گفت: ساخت این مجتمع پزشکی تخصصی دندانپزشکی در راستای توجه آستان به یتیمان و ارائه خدمات مختلف و رایگان به آنها  وخانواده هایشان است.

وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت 126 متر مربع در کنار مدرسه ایتام "رقیه" در منطقه شبانات در جنوب بخش مرکزی شهر کربلاء اجرا خواهد شد.

البناء افزود: این پروژه بر اساس استانداردهای برتر جهانی تأسیس و با مدرنترین دستگاه ها تجهیز خواهد شد.

وی با بیان این که ارائه خدمات در این مرکز صرفا متعلق به دانش آموزان این مدارس نیست بلکه شامل کلیه ایتام استان کربلاء است، گفت: علاوه بر آن طرح‌های دیگری نیز وجود دارد که در آینده بهره برداری خواهند شد از جمله ایجاد بوستان‌ها و پارک های تفریحی تا این نوع مدارس درجه یک و بهترین مدارس در عراق به شمار بروند.

ناظر مدارس ایتام ادامه داد: کلنگ زنی این مرکز همزمان با افتتاح مصلای حضرت رقیه (علیها السلام) جهت اقامه نماز و در مساحت بیش از 250 متر مربع و یک رستوران ویژه دانش آموزان انجام شده است.

وی گفت: فکر ساخت مصلی بر اساس تشویق افراد به اقامه نماز و عبادت شکل گرفت تا همانند دیگر کشورهایی که در مدارس و دانشگاه های آنها مکانهایی برای عبادت تعبیه شده است، این کار صورت گیرد.

آستان قدس حسینی در کلیه مدارس وابسته به ارائه رایگان کلیه خدمات می پردازد علاوه بر آن هزینه‌های مرتبط با لوازم التحریر، غذا و حمل و نقل هم برعهده آستان است.

پیوست ها