برگزاری جشنواره ربیع الشهاده با شعار «امام حسین (علیه السّلام) چراغ امتها و اصلاحگر ارزشهاست.» در ماه شعبان آتی

کمیته مقدماتی پانزدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهاده چندین جلسه رأی زنی درباره چگونگی برگزاری این جشنواره برگزار نموده است.

این اقدام در چارچوب برنامه ریزی و رأی زنی برای برگزاری این دوره از جشنواره آغاز شده است، به طوری که در اين نشستها مجموعه ای از امور و موضوعات مربوط به دور جدید جشنواره که ابتدای ماه شعبان آغاز به کار خواهد کرد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سيد عقيل عبد الحسين الياسری، عضو کمیته مقدماتی جشنواره و معاون رئیس بخش امور فكری و فرهنگی آستان قدس عباسی بیان داشت: کمیته مقدماتی جشنواره و همچنین برخی روسای کمیته های پشتيبان دیدارهایی را با هدف برنامه ریزی و تبيين دستورات تولیتهای شرعی دو آستان قدس حسینی و عباسی جهت تصویب و تأیید آنها و ابراز دیدگاهها و پیشنهادات آنان برگزار کردند.

از جمله اين دستورات، انتخاب شعاری برای جشنواره از میان شعارهای مطرح شده است: «امام حسين (عليه السلام)؛ چراغ امتها و اصلاحگر ارزشهاست.»

وی گفت: انتخاب این شعار از سوی کمیته ناظر بر فعالیتهای جشنواره به خاطر مفاهیم مرتبط آن با صاحب این روز، حضرت امام حسین (عليه السّلام) و نهضت مبارک ایشان است که از طریق آن اصلاح ارزشهای اسلامی و انسانی و حفظ آن در برابر انحراف را بنیان نهاد.

بنابراین این جشنواره با هدف پذیرش تفكر حضرت سيّد الشهداء (عليه السّلام) در تصحیح این مفاهیم و ارزشها به منظور ایجاد جامعه ای دارای انسجام فکری و اخلاقی و غنی از فرهنگ اهل بيت (عليهم السلام) برگزار می شود.

لازم بذکر است؛ جشنواره بین المللی فرهنگی ربيع الشهاده از زمان تاسیس آن با همکاری و هزینه کامل دو آستان مطهر حسینی و عباسی و به منظور بزرگداشت سالروز ولادت سبط گرامی رسول اکرم (صلّى الله عليه ‏وآله وسلم) حضرت أبی عبد الله الحسين و برادرشان حضرت عبّاس (عليهما ‏السلام) برگزار می شود.

پیوست ها