تسریع در اجرای پروژه ساخت صحن حضرت زینب (سلام الله عليها)

تیم مهندسی آستان قدس حسینی با اشاره به ادامه کارهای ویژه ساخت پروژه صحن حضرت زینب (س) از اتمام برخی مراحل اصلی این پروژه خبر داد.

مهندس حسین رضا مهدی، مدیر این پروژه اخیرا در گفت‌وگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: بلافاصله پس از زیارت اربعین حسینی پروژه در دو مرحله آغاز شد، مرحله اول زدن ستون‌های سقف و در ادامه ساخت دیوار حائل به طول 1570 متر بود که تا این لحظه حدود 80 درصد کار انجام شده است و 135 متر باقی مانده ظرف 90 روز آتی اتمام خواهد یافت، این کار برای ممانعت از ورود آب‌های زیر زمینی و ریزش خاک به داخل صحن انجام می‌شود.

مهندس رضا مهدی افزود: مرحله دوم مربوط به حفاری‌هاست، در این پروژه حفاری از طرف خیمه‌گاه حسینی و میدان الشهداء با مساحتی بالغ بر 10 هزار متر با عمق پنج متر از مجموع 15 متر مورد نظر آغاز شد و تاکنون 20 درصد حفاری‌ها انجام شده است.

وی در ادامه گفت: کارها طبق برنامه ترسیم شده از سوی تیم مهندسی و مدیریتی به شکل مطلوبی در حال انجام است و 20 ماه کامل برای تکمیل حفاری‌ها و کار بتن‌ریزی در صحن زمان تعیین شده است.

مهندس رضا مهدی تاکید کرد: این طرح در آینده صحن حضرت زینب (س) را به صحن امام حسین (ع) متصل می‌کند تا ورود و خروج زائران به شکلی آسان و بدون مانع و تنگی فضا امکان پذیر شود، خاکی که از صحن خارج می‌شود نیز به دلیل قداست خاصی که دارد در محل مخصوصی نگهداری خواهد شد.

پیوست ها