دومین اجلاسیه بین‌المللی اعتاب مقدسه آغاز به کار کرد

دومین اجلاسیه عتبات مقدس جهان اسلام با مشارکت تولیت های عتبات مقدسه جهان اسلام در شهر مقدس کربلا گشایش یافت.

در آغاز این مراسم شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم مطهر حسینی با خیر مقدم به مهمانان اجلاس بر تقویت مشترکاتی که برخاسته از انوار عتبات مقدسه است تأکید کردند: ما باید از وقوف در مواضع اختلاف پرهیز کنیم و این گردهمایی یک فرصت بزرگ برای این هدف است. در این راه باید زیرساخت های فرهنگی و ویژگی های عتبات را شناخت و بر اساس آن برنامه ریزی کرد و برای خدمت رسانی به زائران برنامه‌ریزی دقیق داشت.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمد ابن موسی الکاظم علیه السلام دیگر سخنران این نشست بود. وی با تأکید بر مسئله اکرام زائر و این که زائر مؤمن اشرف از کعبه است، گفت: زائر مورد محبت و علاقه خاندان نبوت است زیرا مهمان این بزرگواران است و در حدیث از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله داریم که زائر ایشان و اهل بیتشان و حتی ذریه ایشان در قیامت مورد زیارت نبی مکرم اسلام قرار می گیرد و از مهلکه روز قیامت رهایی می یابد و حتی در مرتبه ایشان قرار می گیرد.

آیت الله دستغیب افزود: اگر ما در زمان حیات معصومان علیهم السلام می بودیم خدمتگزاری آنها را می کردیم پس اکنون هم باید در برابر زوار آنها همین حالت را داشته باشیم چرا که آنها محبوب اهل بیت عصمت هستند.

دکتر جمال الدباغ، تولیت آستان مطهر امامین کاظمین و شیخ ستار المرشدی، از آستان امامین عسکریین علیهما السلام نیز در سخنانی بر تدوین قوانین برای رسیدگی به امورات زایران عتبات مقدسه و محدودیت‌های عمرانی برخی عتبات و ضرورت توجه بیشتر به تجدید بنای حرم عسکریین علیهما السلام تأکید کردند.

پیوست ها