اختتامیه چهارمین هفته فرهنگی عتبات مقدسه عراق در اسلام آباد

چهارمین هفته فرهنگی نسیم کربلا که به همت آستان قدس حسینی و با مشارکت عتبات مقدسه عراق و دانشگاه الکوثر پاکستان در اسلام آباد برگزار شده بود، رسما به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه قاری و موذن آستان مقدس عسکریین (علیهماالسلام) به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. پس از آن شیخ محسن النجفی نماینده مرجعیت عالی دینی در كشور پاکستان و رییس دانشگاه الکوثر در ضمن سخنان خود از متولیان شرعی حرم مطهر حسینی و عباسی، ریاست هیأت امنای حرم مطهر علوی و امامین عسکریین (علیهماالسلام) برای برگزاری این هفته فرهنگی كه با استقبال بی نظیر محبان اهل بیت (علیهم السلام) مواجه شد؛ تشکر و قدردانی نمود.

پس از آن شیخ عادل الوکیل پیام متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السّلام)، شیخ عبدالمهدی کربلایی، را قرائت نمود. شیخ عادل الوکیل در سخنانی کوتاه ضمن ابلاغ سلام متولیان شرعی حرمین مطهر حسینی و عباسی و آرزوی موفقیت برای مردم آن سرزمین، یاد و خاطره رزمندگان اسلام را در میادین نبرد با تکفیریهای داعشی گرامی داشت و گفت: شما مردم پاکستان از حملات این گروه تکفیری در امان نبودید و چهل روز پس از حمله این گروه تکفیری به مردم در ایالت سند، شاهد حمله ای دیگر در منطقه پارچنار در ایالت خبیر بودید.

وی افزود: برادران شما در عراق نیز سالها است که درگیر مبارزه با تکفیریها هستند و إن شاء الله روزی خواهد رسید که ابرهای سیاه از آسمان این دو کشور عزیز عراق و پاکستان دور می شود و امنیت دوباره بازمی گردد.

وی در خاتمه از تمامی کسانی که با آستانهای مطهر همکاری نمودند و در موفقیت این هفته فرهنگی سهمی داشتند؛ تشکر و قدردانی نمود.

لازم به ذکر است؛ هفته فرهنگی نسیم کربلا با فعالیتها و مسابقات زیادی برای سنین مختلف همراه بود و طی قرعه کشی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات عراق برای بیست نفر به همراه هدایای دیگر اختصاص داده شده است.

پیوست ها