وزیر راه و ترابری عراق: فرودگاه بین المللی کربلا مهمترین و بزرگترین فرودگاه عراق است

وزیر راه و ترابری عراق اظهار داشت: فرودگاه بین المللی کربلا که توسط آستان قدس حسینی در حال احداث است، مهمترین و بزرگترین فرودگاه عراق می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ کاظم فنجان الحمامی با بیان این مطلب افزود: فرودگاه بین المللی کربلا به دلیل موقعیت راهبردی خود به عنوان پل ارتباطی میان جهان کهن با سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا، بزرگترین و مهمترین فرودگاه عراق محسوب می شود.

وی در مورد «فرودگاه عون» که در کنار فرودگاه کربلا و در شمال این شهر در حال احداث است؛ گفت: «فرودگاه عون» یک فرودگاه محلی خدماتی ویژه بالگردها و هواپیماهای کوچک خواهد بود.

وزیر راه و ترابری عراق در رابطه با پروژه های این وزارتخانه در کربلای معلی اعلام کرد: پروژه احداث مونوریل نجف اشرف به کربلای معلی در حال بررسی است اما به خاطر اقدامات نهادهای نظارتی، گامهای برداشته شده در این زمینه به کندی پیش می رود.

مسئول بخش فنی مهندسی حرم مطهر نیز در این باره گفت: پرسنل این بخش به تعهدات زمانی خود برای بهره برداری از فرودگاه کربلا پایبند هستند و امیدواریم طبق زمانبدی صورت گرفته بیست و چهار ماه پس از تاریخ شروع عملیات احداث این فرودگاه شاهد افتتاح آن خواهیم باشیم.

پیوست ها