تکریم از فعالان قرآنی آستان قدس حسینی در کشور اندونزی

مدیر کل مرکز فرهنگی اسلامی اندونزی در دیدار با متولی شرعی حرم مطهر حضرت سید الشهداء (علیه السلام) فعالیتهای قرآنی این آستان مطهر را نمونه و بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: تعداد بیشماری از شهروندان اندونزی در دوره های تلاوت و حفظ قرآن کریم جذب شده اند. 

شیخ عبدالمجید حکیم الهی در این دیدار افزود: بخش دارالقرآن الكريم آستان قدس حسینی در اندونزی توانسته است با برگزاری دوره‌ هایی در زمینه حفظ و آموزش قرآن کریم در مناطق مختلف و حتی در شهرستانهای دور افتاده، تعداد زیادی از شهروندان اندونزیایی را جذب کند.

شیخ عبدالمجید حکیم الهی تصریح کرد: همچنین تاکنون شمار زیادی از معلمان قرآنی زن و مرد از مناطق مختلف اندونزی که از فرقه های مختلف اسلامی در این کشور هستند، در دوره‌های تربیت مربی بخش دارالقرآن آستان حسینی در اندونزی شرکت کرده‌اند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز ضمن سخنانی در این دیدار با اشاره به برخی از فعالیتهای قرآنی دارالقرآن الکریم اظهار داشت: بخش دارالقرآن الكريم آستان قدس حسینی در اندونزی در انجام رسالت آموزشی خود موفق بوده است و با وجود چالشهایی که در این زمینه در این کشور وجود دارد، این بخش به فعالیتهای خود در برگزاری دوره‌های آموزش قرائت و حفظ قرآن در جزایر و مناطق مختلف اندونزی ادامه می ‌دهد.

لازم به ذکر است، کشور اندونزی با دویست و سی میلیون مسلمان بیشترین تعداد مسلمانان جهان را به خود اختصاص داده است و با استناد به منابع تاریخی مردم این کشور با وارد شدن تجار عرب مسلمان به کشورشان به دین مبین اسلام مشرف شدند.

پیوست ها