متولی شرعی حرم مطهر اما حسین(ع) در گفتگو با علمای اهل سنت: امروز مقابله با داعش از صحنه نبرد فیزیکی به نبرد فکری رسیده است

متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) با بیان اینکه صحنه نبرد با داعش به انتها رسیده است، گفت: اکنون جنگی جز نبرد فکری که برای حفاظت و آشکار ساختن تعالیم اسلام ناب محمدی است، باقی نمانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) در دیدار با هیئت موسسه الشافعی که جهت زیارت امام حسین (ع) به کربلا مشرف شده بودند، اظهار داشت: داعش  نه تنها جلوه و چهره اسلام ناب محمدی را خدشه دار کرده بلکه معنای اصیل آن را هم تحریف نموده است و متأسفانه برخی از گروه ها اینگونه افکار را ترویج می کنند.

وی خطاب به این گروه از اهل سنت بیان کرد: ما از شما توقع داریم حقایق اسلام را در استان‌ها و شهرهای خود بیان و آنچه از اسلام تحریف شده را آشکار کنید.

متولی شرعی حرم مطهر امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: بازگرداندن چهره واقعی اسلام ناب محمدی به تلاش علما و روحانیون و بیان حقایق اسلام توسط آنان بستگی دارد.

در ادامه این دیدار مدیر موسسه الشافعی بغداد ضمن تشکر از نقش آستان قدس حسینی در ایجاد وحدت بین اقشار مختلف کشور عراق، اظهار داشت: موسسه الشافعی بغداد با برگزاری دومین همایش خود با همکاری آستان قدس حسینی، در تلاش است که تفرقه را از بین برده و وحدت ملی را بین ملت عراق بوجود آورد.

پیوست ها