افتتاح مرکز بزرگ خدمت رسانی به زائران حسینی در کربلای معلی موسوم به مجتمع خدماتی سید الاوصیاء(ص)

مجتمع خدمت رسانی به زائران محترم سید الشهداء (علیه السلام) واقع در خیابان بغداد – کربلا به صورت رسمی افتتاح شد.

این مکان که بیش از هفتاد هزار متر مربع مساحت دارد، دارای واحدهای مسکونی بزرگی برای اسکان زائران، یازده سالن استراحت، آبشارهای مصنوعی و مرکز بهداشت است.

این طرح بزرگ عمرانی که ساخت آن پنج سال به طول انجامید خدمات رایگان به زائران ارائه خواهد داد و پیش بینی می شود این مرکز خدمت رسانی صدها هزار نفر از زائران را به ویژه در موسمهای زیارت میلیونی تحت پوشش قرار دهد.

در افتتاحیه این مجتمع متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)، تولیت حرم مطهر و شخصیتهای دینی و سیاسی حضور داشتند که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و تلاوت فاتحه برای روح شهیدان آغاز  گردید و با سخنرانی شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی دینی حضرت آیت الله سیستانی (دام ظلّه العالی) ادامه یافت.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی طی سخنانی ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) را تبریک گفتند و اظهار داشتند: در زمانی که نیروهای مسلح عزت و کرامت را برای ما و نسلهای آینده به ارمغان آوردند، مردانی دیگر از کشور عراق صفحه های دیگری از عمران و پیشرفت را شکوفا نمودند.

ایشان افزودند: عراقیها سلاح به دست گرفتند تا وطن و مقدسات کشور را از فکر انحرافی محفوظ نگاه بدارند و از سویی نیز در جهت عمران و آبادانی کشور تلاش می کنند.

ایشان ادامه دادند: آستانهای مقدس حسینی و عباسی نقش به سزایی در اجرای پروژه های خدماتی – زیارتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، کشاورزی و مجتمعهای خدمات رسانی به زائران داشته اند و در سالهای گذشته بیش از سیزده میلیون زائر از امکانات و خدمات مجتمعهای خدمت رسانی به زائران بهره برده اند. این مکانها مکانی امن برای استقبال از پناهندگان عراقی از شهرهای جنگ زده الانبار، فلوجه و صلاح الدین در گذشته بوده است و اکنون آستان قدس حسینی برای ساخت ده مجتمع اسکان زائران از مرز جمهوری اسلامی ایران و مرز کشور کویت به سمت کربلای معلی و شهرهای دیگر عراق برنامه ریزی نموده که متاسفانه مشکلات مالی اجرای این طرحها را به تعویق انداخته است.

پیوست ها