برنامه آستان قدس حسینی برای اعزام روحانیون كربلا به منظور تبلیغ در مدارس

آستان قدس حسینی از برنامه خود برای اعزام روحانیون حوزه علمیه به مدارس كربلا خبر داد و هدف از این برنامه را بالا بردن سطح تربیت دینی دانش آموزان و حل برخی مشكلات آنها دانست.

در این راستا بخش تبلیغات دینی وابسته به آستان قدس حسینی با برگزاری نشستی به بررسی مقدمات و راهکارهای لازم برای آغاز این برنامه پرداخت كه شامل سخنرانی های دینی و تربیتی برای دانش آموزان مدارس می باشد.

بخش تبلیغات دینی حرم مطهر همچنین اعلام كرد؛ بنا دارد در این طرح خود به بررسی و درمان مشكل افت تحصیلی دانش آموزان و تقویت رابطه میان معلم و شاگرد نیز بپردازد و دانش آموزان را به اموری مانند مباحثه و ایجاد فضای تفاهم و تبادل آراء و یادگیری مسائل اعتقادی و قرآنی تشویق كند.

در این زمینه شیخ حسن الكنعانی مسئول واحد تبلیغات مدارس گفت: مبلغان ما به صورت رسمی به مدارس اعزام می شوند و این كار طبق توافق رسمی میان آستان قدس حسینی و وزارت آموزش و پرورش انجام می شود و هدف از آن تقویت تربیت اسلامی در مدارس می باشد و البته در این زمینه جامعه و والدین نیز نقش مهمی دارند.

شیخ محمد الظالمی مسئول اعزام مبلغ حرم مطهر نیز گفت: ما تلاش می كنیم نسلی از دانش آموزان اسلامی را برای آینده تربیت كنیم و در این زمینه برای مرحله نخست هفتاد و پنج مبلغ در نقاط مختلف استان كربلا مشغول به فعالیت خواهند شد.

پیوست ها