پذیرایی 500 ناشنوا از زائران حسینی

یک هیات مذهبی از ناشنوایان در شهر مقدس کربلا به رغم اینکه در ظاهر فاقد نعمت شنیدن و گفتن هستند اما با گوش جان ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) را شنیده و با پذیرایی از زایران اربعین حسینی، زیباترین جلوه فریاد لبیک یا حسین (ع) را پاسخ داده اند.

ناظر بر این موکب ویژه پذیرایی از زائران حسینی گفت که آنچه این افراد را به خدمت زائران حسینی کشانده، عشق و محبتی است که نسبت به امام حسین (ع) دارند و مدت 10 سال است که هر سال این موکب را برپا می کنند.

محمد عباس گفت: اعضای این موکب در روزهای عادی، در کمک رسانی مردمی به نیروهای امنیتی و رزمندگان حشد الشعبی در جبهه های جنگ همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: اعضای این موکب تا آخرین زائری که ایام اربعین به کربلای معلی مشرف می شود ، باقی می مانند و به زائران حسینی بدون هیچ چشم داشتی خدمت می کنند.

محمد عباس گفته است که اعضای این موکب 500 نفر است که همه آنها ناشنوا و اغلب از استان بابل هستند.

تعدادی از افراد برخوردار از نعمت شنیدن و سخن گفتن با موکب ناشنوایان در خدمت به زائران کمک می کنند تا امکان ارتباط بین زائران و خادمان ناشنوا در این موکب را فراهم کنند.

موکب ناشنوایان در کربلا به نام موکب محبین حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که در منطقه باب الطویریج در کربلا مستقر شده و اماکن استراحت و خواب زائران را فراهم کرده و به زوار وعده های مختلف غذا را تقدیم می کند.

 

پیوست ها