عالم الازهر مصر: نجات امت اسلامی از فتنه‌ها فقط با احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) امکان پذیر است

«شیخ النادی البدری»، از علمای الازهر مصر که به حبّ به اهل بیت (علیهم السلام) شهرت دارد، نجات امت اسلامی را فقط در احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) دانست.

 (شیخ نادی البدری) با ارسال نامه ‌ای به آستان قدس حسینی ضمن قبول دعوت این آستان برای شرکت در جشنواره بین‌المللی امام سجاد (علیه السلام) که با عنوان «تراتیل سجادیه» در سالروز شهادت آن امام همام در کربلای معلی برگزار میشود، گفت: از ارائه پژوهش و قصیده‌ای درباره امام چهارم در جوار حرم مطهر پدر بزرگوارش امام حسین (علیه السلام) بسیار خرسند و مفتخرم .  

«سید جمال ‌الدین شهرستانی»، در گفتگو با خبرنگار وب سایت حرم اظهار داشت: شیخ البدری از علمای الازهر و از شخصیت‌های برجسته‌ای است که به وفاداری و حب به اهل بیت (علیهم السلام) و ایستادگی و پایداری در برابر جریان‌های تکفیری شهرت دارد.

وی افزود: این عالم مصری در سخنرانی‌ها و سمینارهای زیادی بر ضرورت احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان بخشی از توصیه‌های قرآن تاکید کرده است.

شهرستانی یادآور شد: شیخ البدری همچنین در نشستی که اخیرا مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در مصر برگزار کرد، جامعه این کشور را به تمسک به تعالیم و آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) تشویق و تأکید کرد که تنها احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) می ‌تواند امت اسلام را از فتنه‌هایی که نزدیک است در آن غرق شود، نجات دهد.

لازم بذکر است، سومین جشنواره بین ‌المللی «تراتیل سجادیه» به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) در ماه محرم‌ الحرام در کربلای معلی برگزار می‌ شود و شخصیتهای دینی و مذهبی از ادیان مختلف دراین جشنواره مشارکت می نمایند.

پیوست ها