دوازدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهاده با حضور شخصیتهای داخلی و خارجی رسما آغاز بکار نمود

مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهاده عصر روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1395 مطابق با 2 شعبان المعظم 1437 در صحن مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار شد.

جشنواره دوازدهم با شعار (الإمام الحسين عليه السلام مشكاة الحرية ونبراس الشهادة) به همت حرمین مطهر حسینی و عباسی همزمان با خجسته سالروز ولادت امام حسین و حضرت عباس (علیهم السلام) برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم که با حضور شخصیتهای فرهنگی، دینی و دانشگاهی داخلی و خارجی و پوشش خبری گسترده از سوی رسانه های صوتی و تصویری محلی و خارجی همراه بود، حاج اسامه الکربلائی قاری و موذن حرم مطهر حسینی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت. پس از آن آیت الله شیخ عبدالمهدی الکربلائی متولی شرعی آستان مقدس حسینی پیام هیات امنای حرمین مطهر حسینی و عباسی به جشنواره دوازدهم را قرائت نمود. ایشان در ابتدای سخن ضمن خوش آمدگوئی به میهمانان خارجی و داخلی این جشنواره و تبریک اعیاد شعبانیه، حقیقت چالش ها و فتنه هائی که امروز عراق و جهان اسلام در قالب قتل و خونریزی و انفجار و آواره نمودن مردم با آن روبروست را افکار تکفیری و فساد عقلی، فکری و فرهنگی مجریان و دست اندرکاران آن دانست که بایستی مورد توجه قرار گرفته و در گفتار و عمل در مقابل آن موضع گیری نمود.

در ادامه آقای شیخ حیدر السهلانی به نمایندگی از ریاست دیوان اوقاف شیعی عراق ، پیام ایشان به این جشنواره را قرائت نمود. در این پیام ضمن اشاره بر مشکلات موجود در جامعه جهانی و تجاربی که بشر در طول تاریخ کسب نموده بر اهمیت تجدید نظر عقلای بشر در روش های حل مشکلات بشری و مدیریت امور زندگی بشر تاکید شده است.

در ادامه این مراسم آقای فارض اسماعیل اوف استاد تاریخ اسلام از کشور گرجستان و رئیس هیات گرجستانی حاضر دراین جشنواره در سخنانی ضمن تبریک اعیاد خجسته میلاد امام حسین، امام زین العابدین و حضرت عباس علیهم السلام، امام حسین علیه السلام را شاخه ای از شجره طیبه و فرزند دو شخصیت بزرگ اسلام یعنی امام علی علیه السلام وحضرت زهراء سلام الله علیها دانست که ثمره و محصول آن در کربلاء شکوفا شد.

پس از سخنان رئیس هیات گرجی ، آقای سید محمد ابراهیم پاکیزی رئیس مجلس علمای کابل با اشاره به حدیث شریف نبوی (إنّ مثل أهل بيتي كسفينة نوح من ركبها نجا ومن تخلّف عنها هلك) به همگان توصیه نمود که از داستان پسر نوح پند گرفته و برای داشتن زندگی امن و سالم از روش امام حسین علیه السلام پیروی نمایند.

مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهاده همچنین شاهد تجلیل از تنی چند از خانواده های معظم شهدای جهاد کفائی که فرزندانشان جان عزیز خویش را در راه دفاع از عراق و مقدسات آن فدا نمودند بود.

پیوست ها