علمای اهل سنت کشور پاکستان در حرم مطهر سید الشهداء (علیه السلام) چه گفتند؟

هیئتی از علمای اهل سنت کشور پاکستان بهمراه برخی از خبرنگاران به دعوت آستان قدس حسینی جهت اطلاع از زندگی مسالمت آمیز بین طایفه های مختلف در این کشور و همچنین اتحاد و همبستگی در مقابله با گروهکهای تکفیری به کربلا سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ مسئول بخش تبلیغات حرم مطهر با اعلام این خبر گفت: این برنامه با هماهنگی آستان قدس حسینی صورت گرفته است و هفت نفر از علمای اهل سنت کشور پاکستان بهمراه سه خبرنگار جهت اطلاع از آنچه در جنگ با گروهکهای تکفیری صورت می گیرد، به این کشور سفر کرده اند.

حیدر السلامی افزود: در این سفر دیدارهای زیادی در استانهای کربلا و نجف اشرف و بغداد و مزارگاههای شیعی و سنی انجام شد و گزارش کاملی از عملکرد نیروهای مردمی و امدادرسانی به آوارگان از شهرهای سنی نشین ارائه گردید.

(شاهین محمود) یکی از اعضای هیئت پاکستانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هنگامیکه به عراق می آمدم بسیار ترسیده بودم، تمامی دوستان و بستگان من را از سفر به عراق نهی می کردند و می گفتند که اوضاع امنیتی بسیار نابسامان است ولیکن اکنون که به چند استان از جمله بغداد سفر کرده ام اوضاع را بسیار امن و مخالف آنچه شنیده ام می بینم.

این عالم سنی افزود: ما احترام به همدیگر را در بین ملت عراق مشاهده کردیم، من که از اهل سنت هستم در تمامی عتبات مقدسه و مزارات شیعی نماز خواندم و هیچ نگرانی نداشتم. ما همچنین به مناطق آزاد شده که توسط نیروهای مردمی پاکسازی شده بود نیز رفتیم و مشاهده کردیم که چگونه نیروهای مردمی برای حفظ امنیت تلاش می کنند و به شهروندان اهل سنت خدمت می کنند.

پیوست ها